pátek 22. července 2011

Root telefonu Vodafone 858 Smart (Huawei U8160)


Vodafone 858 (Huawei U8160) #root
Jak všichni zajisté víme, tento telefon nám v České Republice distribuuje již zmínění Vodafone. Je to velmi levný smartfone s Androidem 2.2, který u nás začal na 2 577 Kč, což je velmi pěkná cena.

Zde vám chci ukázat, jak mít plnou kontrolu nad svým mobilem. Mějme ale na paměti, že když se pokoušíte o root, tak ve většině případech, (jako v tom našem) přicházíte o záruku. Ale my ty práva roota můžeme kdykoliv odebrat a v mnoha případech na to vůbec ani nepřijdou.

Upozornění: Autor tohoto článku nezodpovídá za případné škody na telefonu, či za újmu na zdraví.






Získáváme práva superuživatele root
  1. Ze všeho nejdříve si stáhneme tuto aplikaci (Odkaz) - (QRcode) a umístíme na SD kartu.
  2. Přesuneme se do Nastavení -> Aplikace a povolíme Neznáme zdroje, poté pokračujeme na Nastavení -> Aplikace -> Vývoj a povolíme Ladění USB.
  3. Připojíme telefon k počítači, spustíme Správce souborů, a z microSD karty spustíme z4root.
  4. Po instalaci z4root spustíme a máme na výběr ze dvou možností, a ty znamenají:
    • Temporary Root - Dočasný root, po restartování telefonu již práva root mít nebudete.
    • Permanent Root - Je to permanentní root, teda né doslova, kdykoliv když budete chtít práva roota odebrat, stačí spustit aplikaci z4root a kliknout na tlačítko UnRoot.
  5. Vybereme si co chceme, ale pokud víte proč děláte root, tak máte jasnou volbu.
  6. Nyní počkáme, než se akce dokončí popřípadě i restartuje telefon a máme naše vysněné práva roota, gratuluji! 

Jak jsem již zmiňoval, když už nebudete root chtít, spusťte aplikaci a klepněte na UnRoot a pokud jste zvolili Temporary, tak stačí restartovat telefon.

//Poslední aktualizace provedená dne 25.6.2011 na základě zkušeností ostatních uživatelů.

7 komentářů:

  1. Můj Vodafone 858 se nevypnul a napoprvé se dnes použitím z4root podařil permanent root.

    Hledám vhodný modul cifs.ko pro jádro 2.6.32.9. Máte nějaký tip?
    chtěl jsem používat CifsManager, ale zdá se, že cifs support není vkomilován v jádru od Huawei...

    Díky případně za radu,
    filip

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Filepe, poněkud jste mě znervózněl, že to udělalo zatím pouze mě.. @vtipy Asi to nechám reklamovat se značkou "Nešlo to bezproblémově rotnout.. U jiných kusů to jde bez problémů!"

    Jinak se sambou jsem si ještě nehrál, ten Huawei to jsou mrzáci.. Ale něco jsem našel na netu, tak jsem provedl reup http://files.xbew.eu/cifs.2.6.32.9.ko a nejlepší cesta jak ho tam dostat je Terminal + BusyBox.
    Ještě jednou zmiňuji, že jsem to nezkoušel, tak opravdu bacha na to.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za radu, určitě ho reklamujte :)

    Presne tento soubor cifs.ko jsem zkousel, ale neuspesne.

    prikaz> insmod cifs.ko
    pise>
    insmod: init_module 'cifs.ko' failed (Exec format error)

    Dal jsem zatim nic nezkousel.

    Ten soubor mozna jenom nekdo takhle pojmenoval na netu, nevim.

    OdpovědětVymazat
  4. Zkoušel jsem permanent root a aplikace se u "auating root shell" (nebo tak nějak to bylo) se sama ukončí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ještě doporučuji vyzkoušet aplikaci kterou najdete na http://goo.gl/qxaCk poté nainstalujte z marketu BusyBox a SuperUser.

      Vymazat
    2. mne to dela uplne to stejny nema nekdo nakou radu

      Vymazat
  5. hele lidi mam dotas skusil sem us Z4root pak superoneclick pak dalsi hromadu blbosti a naprosto nic z toho mi nefungovalo mam android 2.2.2 a vodafone 858
    opravdu netusim co mam spatne dik za odpovjed

    OdpovědětVymazat